Skip to main content

Frågor & Svar

När måste man beställa för att vara säker på att få det man vill ha?

Om ditt Event är under April-September och December är det högsäsong för just Events, då är det viktigt för dig att vara i god tid. 6 månader innan. Normalt går det med kort varsel t.o.m. samma dag som du vill hyra. Om produkterna finns tillgängliga.

Hur länge gäller en hyra. om man väljer ett dygn?

En hyra gäller för ett tillfälle eller 24 timmar, vi kör utlämningen samma dag som användningsdagen och returdagen blir dan efter (eller efter överenskommelse). 

Kan man ändra i beställningen?

Kan man ändra i beställningen?
Eventuella tillägg kan ske fram till dagen innan, men vi kan ej garantera att produkterna finns tillgängliga.
Kan man få hyrgodset levererat utanför Stockholm?
Ja, vi kan leverera och hämta hyrgodset mot extra kostnad. Kontakta oss via mail eller telefon.
Vad händer om något går sönder eller saknas?

Produkterna kollas upp innan och efter produkten levereras. Saknat eller trasigt gods debiteras med en självrisk på 5000kr/produkt plus 3000kr för att täcka administrativa hanteringar och transporter.

Är hyrgodset försäkrat?
Hyrestagaren är ansvarig för hyrgodset under hyresperioden. I de fall vi sköter leveransen ansvar vi för hyrgodset under transporten. Normalt kan en vanlig hemförsäkring eller företagsförsäkring täcka hyrgodset. Vid större event kan extraförsäkring behövas och för detta ansvarar hyrestagaren.
Hur betalar jag?

Partners betalar antingen direkt på webshoppen via swish eller via faktura. För privatkunder gäller förskottsbetalning via swish.

Hyr ni ut till privatpersoner?

Vi prioriterar i första hand att leverera till våra partners. För privatkunder som önskar hyra våra produkter gör ni det enklast via dm på Instagram.

Kan man se produkten innan vi hyr den?

Absolut, väljer ni att hämta produkten själv, så har man ju möjlighet att se den.

Hur fräscha är era produkter?
Vi på Let´s decor of Sweden går igenom produkterna varje gång vi hyr ut produkten. de kan ha lite spår efter att ha varit uthyrda tidigare. Produkten är ju inte helt nya. Dom ska levereras fräscha. Har ni frågor eller är missnöjda med produkt, får ni tala om detta för transport personalen på plats. senare anmärkningar godkänns inte.
Kan man träffa avtal eller få rabatt hos Let´s Decor of Sweden?

Absolut! Är du en partner, så har du alltid en förmån hos oss.